miércoles, 11 de febrero de 2009

Gerda Taro: A Arte como Propaganda

Gerda Taro, a primeira muller reporteira gráfica de guerra que morre no campo de bataia.

"Cando pensas en toda esa xente que coñecimos e teñen morto nesa ofensiva, - Guerra Civil española – tes o sentimento de que estar vivo é algo desleal ".( Gerda Taro, uns días antes de morrer)

Gerda coñece a Robert Friedmann e xunto a el inventa a figura dun fotógrafo americano “Capa” baixo cuxa identidade pensan aumentar a cotización dos seus traballos, como así aconteceu. No caso de Gerda, o feito de ser muller e xudea alemana, non lle facilitaba moito as cousas.

A súa foi unha carreira moi curta, eclipsada pola obra dun home da que ela se pensa é, en parte, a súa autora. Gerda e Robert, especialmente nunha primeira época, fotografíaban as mesmas escenas e asinaban como Robert Capa, e aínda que usaban negativos que se distinguían fácilmente a autoría das fotos era o de menos para eles, polo que se intercambiaban as cámaras continuamente.

Gerda Taro, artista por propio dereito e figura destacable tanto no cambio do papel da muller como do uso da arte como propaganda.


Crédito Imaxes "The New York Times"
Related Posts with Thumbnails